June 2, 2012

Develop Your Own Charisma




What do you think about the charisma? What it means to be charismatic?







The charisma is an individual quality that allows him to have an extraordinary appeal on people.
Having charisma is like having within oneself, a force of gravity that attracts people and positive events.

The assertiveness is closely related to the concept of charisma.
A charismatic individual, then, is a person who has the ability, from a clear analysis of the situation, to define clearly its position, to make known, to defend it without aggression, assuming different positions.

The charisma is like a magnet as the magnet has the ability to win over objects of ferromagnetic materials, so who has charisma has the ability to attract the people with whom we deal.












ITALIANO: 

Sviluppare il proprio carisma

Che cos'è secondo voi il carisma? Cosa significa essere carismatici?

Il carisma è una determinata qualità dell’individuo che gli permette di avere uno straordinario appeal sulle persone. Avere carisma è come avere, dentro di sé, una forza di gravitazione che attrae individui ed eventi positivi.


L’assertività è strettamente correlata al concetto di carisma.


Un individuo carismatico è, dunque,una persona che ha l’attitudine, a partire da un’analisi chiara della situazione, a definire apertamente la propria posizione, a renderla nota, a difenderla senza aggressività, ammettendo posizioni differenti. 

Il carisma è simile a un magnete: come il magnete ha la proprietà di attrarre a sé oggetti di materiali ferromagnetici, allo stesso modo chi ha carisma ha la capacità di attrarre a sé le persone con le quali si relaziona.